Spijkenisse-Heemskerk - Reisverslag uit Heemskerk, Nederland van njirk - WaarBenJij.nu Spijkenisse-Heemskerk - Reisverslag uit Heemskerk, Nederland van njirk - WaarBenJij.nu

Spijkenisse-Heemskerk

Door: Njirk

Blijf op de hoogte en volg

26 April 2014 | Nederland, Heemskerk

Afstand:110km

Vanmorgen om 6:30 uur opgestaan. Nog alle spullen gecontroleerd, de tassen dichtgedaan en aan de fiets gehangen.
Samen met Solange heb ik het eerste stuk gereden. Allemaal bekend terrein. Via de spijkenissebrug, de Benelux tunnel, Schiedam-Noord richting Den Haag.
Bij Delft kwamen we het Santiagopad tegen. Hoe toepasselijk wil je het hebben.
Dat was voor Solange het punt om weer terug te gaan naar huis. Volgens mij hadden we toen 25 km gedaan.
Het was heel erg rustig onderweg. Ook Den Haag was ik best wel snel door en toen bij Scheveningen de duinen in. En daar gelijk de eerste rust gehouden. Lekker op een bankje in de zon mijn boterhammetjes gegeten. Daarna weer verder. Het is echt een schitterend pad. Veel fietsers, wandelaars, hardlopers maar niet dusdanig dat je er last van had. Wel behoorlijk heuvelachtig.
Via Katwijk, Noordwijk doorgereden tot aan Zandvoort. Overal natuurlijk de bekende Oranjemarkten. Bij Zandvoort ook weer een natuurgebied ingereden en daar ging het uiteindelijk goed fout. Ik kon met geen mogelijkheid meer op de route komen. Ik heb zelfs nog een stuk gelopen over een ruiterpad. Wat een drama. Veel tijd verspeeld. Uiteindelijk weer op de route gekomen en via Santpord naar Velsen. Daar met de pont overgevaren. Daarna was het nog een klein stukje.
De camping is goed, wel eenvoudig maar alles wat ik nodig heb dat is er. Direct mijn tent opgezet en mijn tassen erin gelegd. Daarna naar Heemskerk gereden en boodschappen gehaald.
Inmiddels heb ik al gegeten. Soep opwarmen op de gaspit gaat perfect. Ja en natuurlijk koffie gedronken. Ook dat gaat prima.
Morgen staat er nog 105 km op het programma.

  • 26 April 2014 - 20:11

    Zonnetje:

    Lekker stukje gefietst

  • 26 April 2014 - 20:35

    Jolande:

    Goed gedaan brudert! Lekker slapen en morgen hier naar toe. Doe voorzichtig, veel succes.

  • 27 April 2014 - 12:54

    Renate:

    Krijnert, ik ben trots op je. Je had toch wel je oranje tenue aan? Doe voorzichtig en geniet van alles om je heen (behalve van lopen op ruiterpaden.....wel een leuk verhaal voor bij de borrel)

  • 27 April 2014 - 13:05

    Doni:

    Goed op weg. Ben benieuwd naar jou bevindingen en probleempjes die je tegen bent gekomen onderweg. Nog even doorzetten en jou eerste test zit erop...

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Actief sinds 23 Maart 2014
Verslag gelezen: 79
Totaal aantal bezoekers 1408

Voorgaande reizen:

26 April 2014 - 29 April 2014

Reis naar Terschelling

Landen bezocht: