Heemskerk - Harlingen - Reisverslag uit Richel, Nederland van njirk - WaarBenJij.nu Heemskerk - Harlingen - Reisverslag uit Richel, Nederland van njirk - WaarBenJij.nu

Heemskerk - Harlingen

Blijf op de hoogte en volg

27 April 2014 | Nederland, Richel

Het slapen in een lijkenzak met stokken is ook een hele aparte ervaring. Maar als je eenmaal ligt dan merk je geen verschil met de mooiste suite van het Hilton.
Totdat je om 5 uur wakker wordt. Luchtbed leeg. Lichte paniek en ook een beetje teleurstelling. Luchtbed was net nieuw. Nog nooit gebruikt. Maar als het verstand weer de boventoon voert op onderzoek uitgegaan. Bleek dat het stopje eruit was gegaan. Of geschopt. Ja dat heb je in Hilton natuurlijk niet.
Luchtbed oppompen had ik geen zin in en bovendien gaf mijn blaas noodsignalen ivm overlopen en het begon te spetteren. Voor alle duidelijkheid: uit de hemel, niet in mijn broek. Dus er maar uitgegaan. En op de wc krijg je altijd de beste ideeën. En daar bedacht ik dus: opbreken, inpakken, ontbijten en pleiten. Zo kwam het dat ik voor 6:30 uur al op mijn fiets zat.
Na Alkmaar en Heerhugowaard was het met afwisselende omgeving en afleiding gedaan. Kaars rechte wegen, kilometers lang en niks te zien. Voor de mensen die niet graag bochten rijden: de kop van Noord-Holland. Aanradertje.
Met als klap op de vuurpijl de Afsluitdijk. En omdat het best wel saai is krijg je gratis gezelschap van 10.000.000 muggen/vliegen. Ik weet hoe ze eruit zien, hoe ze voelen en hoe ze proeven. Maar na 25,6 kilometer ben je er vanaf. Daarna was het nog 13 km naar Harlingen waar ik natuurlijk veel te vroeg was. Maar dat vond ik het minst erge.
Nu zit in met Solange op de boot naar Terschelling waar we bij mijn zus en zwager nog even 2 dagen gaan genieten.
Het was weliswaar maar 2 dagen maar ik heb mijn spullen aardig kunnen testen en heb weer wat ervaringen opgedaan voor volgend jaar.

  • 27 April 2014 - 17:01

    Dino:

    Proficiat ouwe reus,

    Over het tijdstip van opstaan en vertrekken voor volgend jaar moeten we het nog wel even een keer hebben....

    Veel plezier op Terschelling, spreken elkaar als je terug bent.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Actief sinds 23 Maart 2014
Verslag gelezen: 545
Totaal aantal bezoekers 1411

Voorgaande reizen:

26 April 2014 - 29 April 2014

Reis naar Terschelling

Landen bezocht: